Testmiljøer

Sandkassen

Sandkassen er et testmiljø, hvor I kan arbejde i en kopi af jeres database. Hver skole har 5 brugere, de kan tilknytte deres sandkasse, og der kan hentes friske kopier af databasen til alle 5 brugere ad gangen. Vi opdaterer sandkassen om torsdagen (9-12) efter en release, så I kan teste de nye funktionaliteter. 
 
Hotline opfordrer skolerne til at bruge sandkassen til testning og ikke mindst fejl, som kan testes frem her. Det er også et idielt værktøj til at indføre nye arbejdsgange og til at lege med nye funktionaliteter, inden de tages i brug. 
 
Sandkassen er tilgængelig i citrix, hvis du er tilknyttet. 

Kursus set-up i sandkassen

Afhold interne kurser for en gruppe af dine medarbejdere.

Som superbruger har du mulighed for at benytte sandkassen til at afholde kurser for en gruppe af dine medarbejdere. Normalt har sandkassen en kapacitet svarende til maksimalt 5 brugere pr. VUC. Da dette ikke er nok, når der skal afholdes kursus for en medarbejdergruppe, tilbyder VUCHosting nu muligheden for at tilkøbe et særligt kursus-setup på VUC’ets sandkasse. Det særlige setup til kursus vil kun være aktivt i den periode, hvor kurset skal afholdes, og herefter fjernes det igen.

Da der ved hver kursusafholdelse skal tildeles og fjernes det særlige kursus-setup på det enkelte VUC’s sandkasse, samt at der manuelt skal tildeles og fjernes adgang til sandkassen til hver kursusdeltager, er der et mindre gebyr for den ekstra service-ydelse og support af denne. VUCHosting og det administrative fællesskab håber, at I vil tage godt imod denne nye service-ydelse – spørgsmål og feedback modtages gerne via VUCHosting Hotline på tlf. 5143 0480 eller mail info@vuchosting.dk.

Klik her: Du kan læse mere om kursus set-up HER

Pre-Test

Når EG A/S har en release, der indeholder mange rettelser eller nye funktioner, så tester Hotline samt evt. enkelte brugere, at der ikke er fejl i releasen. Til det formål har vi mulighed for at få lagt den kommende version af Ludus Suiten på et testsystem, så vi kan opdage fejl og andre uhensigtsmæssigheder, som EG A/S kan nå at rette inden den endelige version sendes ud til alle skoler. Hotline har udarbejdet en test-guide, så vi systematisk får tjekket de mest anvendte funktioner igennem.

Hotline testsystem

Hotline har mulighed for at hente nattens kopi af skolernes database, hvis Hotline får en skriftlig tilladelse fra skolen.
Vi holder styr på, hvilke databaser vi har liggende og sletter databasen, så snart sagen lukkes i hotline.
Hotline bruger testsystemet til at teste konkrete fejlmeldinger, der kommer ind via vores supportsystem Jira.
På den måde går sagsbehandlingen hurtigere, og Hotline kan se skolernes setup og teste på skolernes egne data og dermed lettere rådgive eller fejlmelde en sag.